Eerste week in Córdoba, Argentina - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Marijn Mateman - WaarBenJij.nu Eerste week in Córdoba, Argentina - Reisverslag uit Córdoba, Argentinië van Marijn Mateman - WaarBenJij.nu

Eerste week in Córdoba, Argentina

Door: Marijn

Blijf op de hoogte en volg Marijn

03 Augustus 2018 | Argentinië, Córdoba

Hallo allemaal!

Hier een berichtje uit Córdoba, Argentinië, waar ik ondertussen alweer een weekje ben... Ik ben dus uiteindelijk gewoon het land binnen gekomen, ondanks al mijn gestress over visums etc. vooraf ;) Ik zit nog steeds in mijn airbnb, dat een eigen appartementje bleek te zijn. Maandag ga ik over naar mijn studentenkamer die ik tot noch toe niet heb gezien, maar hij zit vlak in het centrum, dus dat komt vast goed.

De eerste dagen was het natuurlijk even opstarten, wennen aan de cultuur, de stad, het klimaat... Een "koude winter" noemen ze het hier... 18 graden met veel zon. Alhoewel het in de nacht wel afkoelt tot het vriespunt, en dat is best fris kan ik vertellen.... ik ben namelijk mijn jas en vest vergeten mee te nemen, en heb dus maar 1 dun vest hier. Maar ik red me. Naast dat allemaal, is het natuurlijk ook wennen aan de taal. Men spreekt hier erg gebrekkig tot geen Engels, en het Spaans kent zijn eigen dialect wat dan weer lastig voor mij is.

Afgelopen weekend heb ik al wel een klein dorpje verderop bezocht, het heet "Carlos Paz". Er zat een heel groot meer bij, 'el lago san roque'. Helaas kon ik geen bootje nemen, want het is winter, en daarom te koud. Maar toch heb ik wel mooie foto's van het meer waar ik ook een stuk langs ben gelopen.

En deze week had ik twee introductiedagen, waarop ik andere internationals heb leren kennen, en ook meer duidelijkheid kreeg over mijn visum. Ik blijk gelukkig geen uitzondering te zijn met het nog geen visum hebben, en het is niet erg dat ik mijn visum pas in oktober kan ophalen. Dat komt dus allemaal wel in orde gelukkig.

Volgende week starten mijn lessen aan de faculteit Filosofia y Humanidades, ook al heb ik nog geen lesrooster of wat dan ook... "tranquila" zeggen ze hier, waarmee ze bedoelen: komt allemaal wel goed.... Daar vertrouw ik dan maar op.

Voor nu is dit mijn eerste blog. Ik heb niet echt in mijn hoofd hoe vaak ik een blog online wil zetten, dus wanneer de volgende komt, is een verrassing. Tot nu toe heb ik nog niet echt foto's maar ook deze zal ik af en toe uploaden...
Mocht je meer willen weten, dan mag je altijd berichtjes sturen!
Groetjes, Marijn

  • 05 Augustus 2018 - 09:07

    Hans Radstaak:

    Hallo Marijn,
    Leuk hoor, zo kunnen we je toch nog beetje volgen daar

  • 06 Augustus 2018 - 19:50

    Els Te Grotenhuis:

    Hey Marijn! Fijn dat het goed met je gaat
    Toch stoer hoe je dat allemaal doet!
    Leuk dat je met ons wil delen.
    Ik volg je graag

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marijn

25/07/'18 - 17/01/'19: Córdoba, Argentina

Actief sinds 03 Aug. 2018
Verslag gelezen: 967
Totaal aantal bezoekers 4868

Voorgaande reizen:

26 Juli 2019 - 07 September 2019

6 weken Colombia

25 Juli 2018 - 17 Januari 2019

Semester in Argentinië

Landen bezocht: